Shopping i en hundekjører's liv

Shopping i en hundekjører's liv

mandag 1. februar 2010

En flaske til begjær..


Endelig er jeg igang! 11 mnd med bomsetilværelse startet fredag, og bedre start kan man ikke få. Etter en uke med å bli skjemt bort av gode venner og kollegaer som lager "avskjedsmiddager" til meg toppet det hele seg på fredag. Gutta mine på jobb hadde flere ess i ermet for å gi meg en herlig siste dag på jobb i 2010. Hjemmelaget pizza, kake og survival-kit for å ta med på tur ble ovverrakt en litt lettrørt undertegnede. Til alle på Augusta, takk for gaver på ferden og deilig rødvin. Jeg kommer til å savne dere!!

Etter en overveldende dag på jobb med mange gode lykketilpåreisen-klemmer var det lunsj hos Nettemor som stod på timeplanen. Søteste tulla mi vartet opp med deilig lunsj og ennå et survival-kit, om enn litt mer av den feminine varianten ;o). Tusen takk jenta mi!! Jeg bør nå være rustet for det meste av farer man kan snuble over på reisen. (les: mygg, solbrente lepper, tørre hender, hjemlengsel, bråk på flyet, godterisug etc.)

Nok en klumpihalsen avskjed senere kom min etterhvert faste tur- og alt mulig annet venn Magnus for å hente meg til en helg i villmarken. Eller, vi hadde hytte to av tre netter så jeg kan vel ikke skryte på meg altfor mye her. Iallefall ble det en begivenetsrik helg med både innslag av isklatring, deilig mat, Cranium spill, langrennski og teltliv. Mari og Marcus kom opp med bussen på lørdag kveld for å være med på ski/telt-tur. Mari var den fornuftige som valgte å snu, (tydeligvis lest fjellvettreglene du Mari..) vi andre tre labbet inn i Hedals flotte natur for å finne egnet bosted for natten. Plassen var fin, månen var høy og natten var stjerneklar, dette så ut til å bli en fantastisk natt. Hadde det ikke vært for at det kjentes kaldere og kaldere ut, en kjapp innkommende tlf fra Mari røpet at det var 20 blå. Jeg hadde den tykkeste posen som sa at 9- er greit, men da får det jaggu være nok også. Godt er det da å få ovverrakt en vannflaske fylt med kokende vann til å ha i posen. Jeg ble salig i blikket og sovnet som et barn, kom meg ikke ut av posen igjen før 12 timer senere. Herlig oppvarming til Thailand som er mitt neste stoppested.

Takk for turen 3xM!

Eirin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar